شماره چهلم ماهنامه سه‌نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسی) ویژه «چهل سالگی» منتشر شد.

شماره چهلم ماهنامه سه‌نقطه منتشر شد/ به سلامتی چهل ساله ها

به گزارش قدس آنلاین، مکتوب طنز [+ جد] سه‌نقطه، کتاب‌مجله‌ای است با رویکرد طنزِ جدی، به مدیرمسئولی امید مهدی‌نژاد، که در قالب ماهنامه منتشر می‌شود. این شماره پرونده‌ای است متناسب با چهلمین شماره از انتشار ماهنامه سه‌نقطه، ویژه «چهل‌سالگی». شامل یادداشت‌هایی از تجربه آدم‌ها از چهل‌سالگی، احساسات، ترس‌ها و بحران‌هایشان. از باور به این‌که سن فقط یک عدد است تا جوانی کجایی که یادت بخیر...

این شماره تقدیم شده است به «چهل‌ساله‌ها، آنها که روزی چهل‌ساله بوده‌اند و آنها که روزی چهل ساله خواهند شد.»

احسان عبدی‌پور، رضا ساکی، هادی مقدم‌دوست، امرالله احمدجو، سیدعبدالجواد موسوی از جمله نویسندگان شماره ۴۰ ماهنامه سه‌نقطه هستند. 

در پیش درآمد این شماره رضا ساکی از تفاوت چهل‌سالگی در میان افراد  نوشته است و گفته: «وقتی از چهل‌سالگی حرف می‌زنیم باید بدانیم چهل‌سالگی داریم تا چهل‌سالگی. یعنی همیشه اینطور نیست که آدم به چهل‌سالگی برسد و پخته بشود و در اوج کمالات باشد. هستند آدم‌هایی که تازه سر چهل‌سالگی مغزشان تاب برمی‌دارد و آدم دیگری می‌شوند و عقاید تازه‌ای پیدا می‌کنند یا آنقدر فشار تورم و گرانی را تحمل کرده‌اند که در چهل‌سالگی فرسوده شده‌اند. برخی هم به جبر جغرافیا در همان جوانی موی سپید می‌کنند. یعنی اینطوری هم نیست که چهل‌سالگی وقت پختگی باشد.»

خبرنگار: خدیجه زمانیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.